Recenze knihy Selekce

Díl: 1.
Vydání: 1.
Vydalo nakladatelství: CooBoo
Překlad: Jana Montorio Doležalová
Cena: cca 249 Kč
Jelikož je Selekce prvním dílem celé série, seznamujeme se postupně se všemi postavami.
O čem kniha je? Kniha je prostě o království Illee (Ilea), což je dnešní Amerika za 300 let. Nejsou tam žádní roboti nebo tak něco, výstižný popis je moderní království. Ale celé to království má háček: jsou tam kasty. Ano, určitě si říkáte, co to jsou ty kasty? Tak vám to povím (nebo spíš napíšu:)). Kasty jsou takové neviditelné hranice mezi lidmi a jejich osm. A První je královská rodina, Osmí jsou bezdomovci a žebráci. Naše hlavní hrdinka America je zároveň vypravěčkou, a je Pátá, čili patří mezi umělce. A Selekce je soutěž, ve které se uchází 35 dívek ze 35 provincií o princovo srdce. Princ však musí vyloučit 34 dívek, pěkně postupně. Jenže America má svou tajnou lásku Aspena, který je Šestý, čili někde slouží nebo uklízí, a proto se jí do Selekce vůbec nechce, jenomže když ji přesvědčí Aspen, vyplní tu ,,stupidní přihlášku", jak ji nazvala, nechala se vyfotit a pak za 14 dnů ji vyberou do Selekce. A kdo by nechtěl být obklopen byť jen na jediný den zářivými šaty a šperky? America! A když je America na letišti, odkud má odletět soukromým letadlem do paláce, pozná tam svou první kamarádku Marlee, milou Ashley a protivnou Celestu. Taky na palác útočí rebelové, kteří buď zabíjejí nebo něco hledají, nebo se dívky věnují povinným lekcím etikety (jako ve škole.:(), každý týden se účastní natáční v televizi, každá má tři komorné, a podle mě by se tam líbilo snad každé dívce..Až na ty lekce etikety.:)
Shrnutí: První díl je prostě o tom, jak se America dostane do Selekce, boje o srdce prince Maxona (který se jí ani trochu nelíbí) společně s dalšími 35 dívkami. America se snaží v paláci na Aspena zapomenout, protože se s ní rozešel týden před jejím vylosováním do Selekce. Když však Aspena dají do paláce jako strážce, a navíc před Americy komnatu, jelikož nikdo nemá ani potuchy, že America s Aspenem chodila.:o Takže se Aspen snaží Americu ,,vybojovat" si zase zpět, což nám vytvoří milostný trojúhelník-Aspen, Maxon a America. Dál vám to neprozradím.:)
Moje pocity z knihy: Když jsem knihu poprvé přečetla, měla jsem prostě takový pocit, že Kiera Cassová se inspirovala mnou (což není pravda:D) při tvorbě Americy. Obě jsme tvrdohlavé, laskavé, občas výbušné, máme soucit a taky myslíme spousty věcí dobře, ale potom to vypadá úplně špatně. Já ovšem líp držím jazyk za zuby.:D
Po asi druhém přečtení knihy mě napadlo, jestli se Aspen nechtěl Americy zbavit, jak ji přesvědčoval, aby přihlášku vyplnila.-_-
Moje hodnocení: Kiera Cassová tuhle knihu jako fakt vymakala a nejen co se týče obálek (které jsou naprosto luxusní:D), ale i dějem. Nejlepší oddychová četba, knihu jsem přečtla za zhruba 2 hodinky, tak moc mě bavila.:)
Pět hvězdiček z pěti
Co tam nebylo: věk postav. America-17 let, Aspen-19 let, May-14 let.
Těšte se na další recenzi. A tou bude kniha Elita!!:D